წმ�?და მამათა
გამონათქვამებ�? უხრწნელ�?
გვ�?რგვ�?ნ�?, სათნოება და ხსნა ადამ�?ან�?ს სულ�?სათვ�?ს არ�?ს დათმენა
ყოველგვარ�? უბედურებ�?სა და, ამავე დროს, ყოველ�?ვესთვ�?ს მადლობ�?ს
მ�?ძღვნა შემოქმედ�? ღმერთ�?სათვ�?ს. აღვ�?რასხმა მრ�?სხანებ�?სა, ენ�?სა,
გმეოთმოყვარებ�?სა და ხორც�?ელ ს�?ამეთა ნდომ�?სა უდ�?დეს�? შეწევნაა
სულ�?სათვ�?ს.. წმ�?და ანტონ�?
დ�?დ�? გ�?ნახავთ,
რა ტანჯვ�?თ �?ხუთება ნაპ�?რზე გადმოგდებულ�? თევზ�??! ა�?, ასეთ�?ვე
ტანჯვ�?თ შე�?ხუთება მძ�?მედ შეჭ�?რვებულ�? ჩვენ�? სულ�?ც, როცა �?გ�?,
მანამდე მხოლოდ ამა ქვეყნ�?სათვ�?ს მცხოვრებ�?, პ�?რდაპ�?რ დადგება მ�?ს�?
დატოვებ�?ს აუც�?ლებლობ�?ს წ�?ნაშე. მაშ�?ნ ძალზე ვ�?ნანებთ ყოველ�? �?მ
წუთ�?ს გამო, რომელ�?ც შეგვეძლო სულ�?ს სარგებლობ�?სათვ�?ს
გამოგვეყენებ�?ნა, მაგრამ არ გავაკეთეთ ეს და უქმად დაგვეკარგა �?ს�?ნ�?.
მაშ�?ნ ძალზე ვ�?ნანებთ ყოველ�? �?მ უზაკველ�? ს�?ხარულ�?ს გამო, რომლ�?თაც
შეგვეძლო დავმტკბარ�?ყავ�?თ, მაგრამ არ დავტკბ�?თ, რადგან ამაო,
წარმავალ�? გრძნობ�?სმ�?ერ�? ს�?ამენ�? გვ�?შლ�?და ხელს და თავ�?სკენ
გვ�?ტაცებდა მაცთუნებელ�? მომხ�?ბლაობ�?თ. მაშ�?ნ ძალზე ვ�?ნანებთ ყოველ�?
�?მ შემთხვევ�?სათვ�?ს რომელ�?ც ღმერთ�?საგან მოგვემადლა სათნოებაშ�? ჩვენს
განსამტკ�?ცებლად, და ხელ�?დან გავუშვ�?თ �?ს�?ნ�?. მაშ�?ნ ჩვენ სრულად
შევ�?ცნობთ, თუ რა კნ�?ნ ფასად გაგვ�?ყ�?დ�?ა ამქვეყნად ჩვენ�? უფლება ცათა
სასუფევლ�?ს დამკვ�?დრებაზე და რა ძვ�?რად მოგვ�?სყ�?დ�?ა გეჰენ�?�?ს
ცეცხლ�?! და მაშ�?ნ, ცხადად შე�?ცნობ შენ, ჰო�? ცოდვ�?ლო ადამ�?ანო, თუ რა
ძვ�?რფას�? ყოფ�?ლა �?ს დრო, რომელ�?ც ამქვეყნ�?ურ�? ცხოვრებ�?სას უქმად
დაგ�?კარგავს. მაგრამ �?მ მძ�?მე ჟამს, როცა �?ძულებულ�? �?ქნებ�? დასტოვო
ეს ქვეყანა, უკვე მეტ�?სმეტად გვ�?ან �?ქნება რა�?მე გამოასწორო! მაშ�?ნ
კ�? �?სურვებდ�? ნებ�?სმ�?ერ ფასად გეყ�?და �?გ�?, მაგრამ ვერ კ�?
შე�?ძლებ!
ნუ დასტკბებ�? ამქვეყნ�?ურ�? შვება-ს�?ამ�?თ, რადგან
�?გ�? ყველაზე სავალალო ს�?კვდ�?ლ�?თ მოგაკვდ�?ნებს.
ყოველთვ�?ს
ასე �?ფ�?ქრე და შეაგონე საკუთარ თავს: ამქვეყნად მხოლოდ დღევანდელ�? დღეღა
დამრჩა საცხოვრებლად, მეტ�? არა-თქო, და აღარასოდეს შესცოდავ ღმერთ�?ს
წ�?ნაშე
თუკ�? ადამ�?ან�? ვერ შე�?ძენს სრულყოფ�?ლ თავმდაბლობასა
და მორჩ�?ლებას - მთელ�?ს გულ�?თ, მთელ�?ს სულ�?თ, მთელ�?ს გონებ�?თ,
მთელ�?ს სამშვ�?ნველ�?თა და მთელ�?ს სხეულ�?თ �?გ�? ვეღარ და�?მკვ�?დრებს
ცათა სასუფეველს.
�?მ დღ�?დან მოყოლებულ�?, ოდეს უფალმა �?ესო
ქრ�?სტემ, თავ�?ს�? სახ�?ერებ�?თა და მოწყალებ�?თ, განმ�?ღვ�?ძა გონება
მომაკვდ�?ნებელ�? ძ�?ლ�?საგან, დ�?დად ვგოდებდ�? და უნუგეშოდ ვკვნესოდ�?
ადამ�?ან�?ს უძლურებ�?ს გამო, და ახლაც ხშ�?რად ვფ�?ქრობ: განა რ�?ს�?
მ�?ცემა ძალგვ�?ძს უფლ�?სათვ�?ს �?მ�?ს სანაცვლოდ რასაც მ�?სგან ამჟამად
ვ�?ღებთ და მომავალშ�?ც უთუოდ მ�?ვ�?ღებთ, ანუ ყოველ�?ვეს �?მ�?სათვ�?ს,
რაც მას მოუმოქმედებ�?ა ჩვენ�? ხსნ�?სათვ�?ს?! აკ�? თავ�?ს ანგელოზებსაც
უბრძანა, წმ�?და სახარება ექადაგათ ჩვენთვ�?ს! და ყოველ�?ვე ამას ხომ
განუზომლად აღემატება თვ�?თ მ�?ს�? განგებულება, რომლ�?თაც თავ�?ს�?
მხოლოდშობ�?ლ�? ძე მოავლ�?ნა ქვეყნად ჩვენ�? ხსნ�?სათვ�?ს და ს�?კვდლ�?საც
არა ჰრ�?და, რათა ჩვენ გამოვესყ�?დეთ ს�?კვდ�?ლ�?ს, ცოდვ�?ს და ეშმაკ�?ს
ტყვეობ�?საგან! მაშ, განვ�?ღვ�?ძოთ გონება ძ�?ლ�?საგან და გულ�?ც
აღვ�?გზნოთ ღვთ�?სმოშ�?შებ�?ს ცეცხლ�?თ!
როცა ადამ�?ანშ�? ცოდვ�?ს
ბუნება განქარდება, მ�?ს სულს ღმერთ�? ეცხადბა და განწმენდს სხეულთან
ერთად. ხოლო თუ მ�?ს სხეულშ�? კვლავაც ბატონობს ცოდვა, მაშ�?ნ ადამ�?ნას არ
ძალუძს ღმერთ�?ს დანახვა, რადგან მ�?ს�? სხეულ�? �?მგვარ�? სხეულ�?თაა
შემოს�?ლ�?, რომელშ�?ც ნათელ�? არ არ�?ს, - ნათელ�?ს გარეშე კ�?
შეუძლებელ�?ა ღმერთ�?ს ხ�?ლვა და შეცნობა.
თუკ�? გსურთ
წარმატებულად �?ღვწოდეთ სათნოებათა მოსაპოვებლად და სრულყოფ�?ლად
აღ�?რძ�?ნდებოდეთ სულ�?ერად, მარად�?ს მშვ�?დნ�? და აღუშფოთველნ�? �?ყავ�?თ
გულ�?თ, და თუ შეძლებთ ამას, არასდროს არ �?ქნებ�?თ ს�?რცხვ�?ლეულნ�?
ეშმაკ�?საგან. თუ ეს ნამდვ�?ლად გსურთ, ძმანო, მთლ�?ანად დაემორჩ�?ლეთ
თქვენს სულ�?ერ მამებსა და მოძღვრებს, ყველა მათ�? რჩევა-დარ�?გება
მო�?სმ�?ნეთ, და მაშ�?ნ, ესევ�?თარნ�? შემოს�?ლნ�? ქრ�?სტესმ�?ერ�?
თავმდაბლობ�?თა და მორჩ�?ლებ�?თ, არასოდეს არ დაეცემ�?თ.
ვ�?ნც
ყოველ�?ვეშ�? ღმერთ�?ს ნებას დაემორჩ�?ლება, - �?ს კ�? თაფლ�?ს გოლეულზე
უტკბ�?ლეს�?ა ადამ�?ან�?ს სულ�?სათვ�?ს და ყოველგვარ�? ს�?ხარულ�?თ
აღავსებს მას, - ესევ�?თარს ღმერთ�?ს ნება თვ�?თ შეეწევა და ყველა საქმეშ�?
გაამტკ�?ცებს, მოჰმადლ�?ს საკვ�?რველ საქმეთა აღსრულებ�?ს ძალას და ყოველ
სავალ გზასაც განუმზადებს, რადგან ასეთ�? ადამ�?ან�? დ�?დად სათნოეყოფა
ღმერთს. მაშ�?ნ მტერთაგანაც ვერავ�?ნ შესძლებს წ�?ნ აღუდეგს და დააბრკოლოს
ღმერთ�?ს ნებ�?ს კვალობაზე მავალ�? კაც�?.
მთავრებ�? და
ბატონკაცებ�?, რომლებ�?ც ა�?ძულებენ ადამ�?ანებს უჯერო და სულ�?სათვ�?ს
მავნე საქმეებ�? აკეთონ, არ ბატონობენ სულზეც, რადგან ღმერთს �?გ�?
თავ�?სუფლად და საკუთარ�? ნებელობ�?ს ხელმწ�?ფედ შეუქმნ�?ა. �?ს�?ნ�?
მხოლოდ ქვეყნ�?ურ საქმეებს განაგებენ და ხელ�? არა აქვთ ადამ�?ნ�?ს
ღვთ�?ვმ�?მადლებულ თავ�?სუფალ ნებასთან. თავ�?სუფალ�? ნება შემოქმედ�?
ღმერთ�?ს მ�?ერ ყოველ�? ადამ�?ან�?სათვ�?ს ბოძებულ�? ნ�?ჭ�?ა, რომელ�?ც მას
ყოველგვარ ამქვეყნ�?ურ ხელმწ�?ფებაზე, �?ძულებაზე და მთავრობაზე
აღმატებულად შე�?ქმს.
ს�?კვდ�?ლ�? - უკვდავებაა �?მ
ადამ�?ანთათვ�?ს, რომელთაც �?ც�?ან შემოქმედ�? ღმერთ�?, უცნობელთა და
ურწმუნოთათვ�?ს კ�? ს�?კვდ�?ლ�? ნამდვ�?ლად მოკვდომა და დაღუპვაა. ამ�?ტომ
ჩვენ ყველაზე მეტად სულ�?ერ�? დაღუპვ�?სა უნდა გვეშ�?ნოდეს, რაც არ�?ს
კ�?დეც ღმერთ�?ს უცნობელობა და ურწმუნოება. ეს უნდა �?ყოს ყველაზე
შესაზარ�? და საშ�?ნელ�? ადამ�?ან�?ს სულ�?სათვ�?ს.
უკეთურ
ადამ�?ანს, როცა �?ს გაბოროტებულ�?ა, შეუძლ�?ა მოკლას სხვა ადამ�?ან�?.
შემოქმედ�? ღმერთ�? კ�?, უსაზღვროდ მოყვარულ�? თავ�?ს�? ქმნ�?ლებ�?სა,
განუწყვეტლ�?ვ მოჰმადლ�?ს ს�?ცოცხლ�?ს ნ�?ჭს თვ�?თ უღ�?რს ადამ�?ანებსაც
კ�?, რამეთუ სწორედ �?გ�?ა ერთადერთ�? უშურველ�?, ყველას მ�?მართ უხვ�? და
კეთ�?ლ�?. კეთ�?ლად �?ნება მან, რომ არსებულ�?ყო სამყარო, და �?გ�?ც
შე�?ქმნა - არსებობა �?წყო და ა�?, კვლავაც არსებობს და მარად�?ს�?
�?არსებებს. და ეს ყოველ�?ვე ადამ�?ან�?სათვ�?ს და მ�?ს�? უკვდავ�?
ღმერთ�?ს ხატად და მსგავსად შექმნ�?ლ�? სულ�?სათვ�?ს �?ქმნა!
ს�?კეთე
�?სევე უხ�?ლავ�?ა, როგორც ყოველ�?ვე �?ს, რაც ცათა შ�?ნა ჰგ�?ებს.
ბოროტება კ�? �?სეთ�?ვე ხ�?ლულ�?ა, როგორადაც ამქვეყნად არსებულ�? ყოველ�?
ქმნ�?ლება. ს�?კეთე არ�?ს �?მგვარ�? რამ, რ�?ს�? შედარებაც რა�?მესთან
შეუძლებელ�?ა. მაგრამ ადამ�?ანს, ვ�?საც ღმერთ�?საგან გონ�?ერება აქვს
მომადლებულ�?, ძალუძს ს�?კეთე თავ�?ს ხვედრად ამო�?რჩ�?ოს. მხოლოდ
ადამ�?ნას აქვს უნარ�? შე�?მეცნოს ღმერთ�? და მთელ�? მ�?ს�? ქმნ�?ლება.
მხოლოდ
ადამ�?ანს უსმენს ღმერთ�? ქვეყნ�?ურ ქმნ�?ლებათაგან და მხოლოდ მას ერთს
ეცხადება, რადგან ღმერთ�? კაცთმოყვარე და დ�?დად მოწყალეა. სადაც არ უნდა
�?მყოფებოდეს ადამ�?ან�?, ღმერთ�? ყოველთვ�?ს მ�?ს ს�?ახლოვესაა. მხოლოდ
ადამ�?ან�?ა ღმერთ�?ს ღ�?რსეულ�? თაყავნ�?სმცემელ�? და მხოლოდ მ�?სთვ�?ს
�?ცვლ�?ს ფერს ღმერთ�?. ადამ�?ანებ�?სათვ�?ს შეჰქმნა ღმერთმა ცან�?ც,
შემკულნ�? ვარსკვლავებ�?თა და მნათობებ�?თ: ადამ�?ან�?სათვ�?ს გააჩ�?ნა ეს
ქვეყანაც - დედამ�?წა, და ადამ�?ან�?ც ხომ თავ�?ს�? სარგებლობ�?სათვ�?ს
ამუშავებს მ�?წას. ამ�?ტომ �?ს�?ნ�?, ვ�?საც ვერ შეუგრძვნ�?ა შემოქმედ�?
ღმერთ�?ს ასეთ�? განგებულება, უგულ�?სხმო და უცნობელ�? ადამ�?ანებ�?
არ�?ან.
ღმერთმა ადამ�?ანს დედამ�?წაზე დაბადება და ს�?კვდ�?ლ�?
განუჩ�?ნა, ხოლო ცათა შ�?ნა - ყოველმხრ�?ვ�? სრულყოფ�?ლება და უცვალებელ�?
არსებობა. ყოველ�?ვე, რაც კ�? არსებობს, ღმერთმა ადამ�?ან�?სა და მ�?ს�?
უკვადავ�? სულ�?სათვ�?ს შეჰქმნა. უზენაესმა შემოქმედმა, რომელ�?ც
თავ�?სთვ�?ს არანა�?რ ს�?კეთეს არ საჭ�?როებს და ყოველ�?ვეთ�?
სრულყოფ�?ლ�?ა, ადამ�?ან�?სათვ�?ს განამზადა ცან�?, დედამ�?წა და
ბუნებრ�?ვ�? მოვლენებ�?, ხოლო მათ�? მეშვეობ�?თ ყოველგვარ�? ს�?კეთე
მოან�?ჭა მას.
ამქვეყნად არსებულ ქმნ�?ლებათაგან მხოლოდ ერთს -
ადამ�?ანს აქვს უნარ�? თავ�?ს არსებაშ�? მ�?�?ღოს ყოვალდ უსაზღვრო ღმერთ�?,
რადგან მხოლოდ ასეთ გონ�?ერ ქმნ�?ლებასთან ლაპარაკობს ღმერთ�? -
ს�?ზმრ�?სეულ ხ�?ლვა-ჩვენებათა მეშვეობ�?თ �?ქმს ამას, დღ�?ს�?თ კ�? -
გონებ�?ს გზ�?თ. თავ�?ს ღ�?რსეულ თაყვან�?სმცემლებს ღმერთ�? ბევრს რასმე
წ�?ნასწარ განუცხადებს და საცნაურად მ�?ან�?შნებს კ�?დეც მომავალ საუკუნო
ს�?კეთეებს.
მხოლოდ ერთ�? რამაა შეუძლებელ�? ადამ�?ან�?სათვ�?ს -
ს�?კვდ�?ლ�? ა�?ც�?ლოს თავ�?დან და უკვადავ�? შე�?ქმნას ამქვეყნადვე თავ�?ს
სხეულშ�?. ღმერთთან ზ�?არებ�?ს მ�?ღწევა კ�? მას მხოლოდ �?მ შემთხვევაშ�?
შეუძლ�?ა, თუკ�? გულ�?სხმა-ჰყოფს, თუ ს�?ნამდვ�?ლეშ�? როგორ, რა გზ�?თ
მ�?�?ღწევა ჭეშმარ�?ტ�? უკვდავება.
უხრწნელ�? გვ�?რგვ�?ნ�?,
სათნოება და ხსნა ადამ�?ან�?ს სულ�?სათვ�?ს არ�?ს დათმენა ყოველგვარ�?
უბედურებ�?სა და, ამავე დროს, ყოველ�?ვესთვ�?ს მადლობ�?ს მ�?ძღვნა
შემოქმედ�? ღმერთ�?სათვ�?ს. აღვ�?რასხმა მრ�?სხანებ�?სა, ენ�?სა,
გმეოთმოყვარებ�?სა და ხორც�?ელ ს�?ამეთა ნდომ�?სა უდ�?დეს�? შეწევნაა
სულ�?სათვ�?ს.
ყველაზე დ�?დ�? სენ�? ადამ�?ან�?ს სულ�?სათვ�?ს,
ყოვლად დამღუპველ�? მ�?სთვ�?ს, არ�?ს შემოქმედ�? ღმერთ�?ს დავ�?წყება და
აქედან გამომდ�?ნარე ამპარტავნება. ბოროტ�?ს ნდომა სხვა არაფერ�?ა, თუ არ
მოკლება ს�?კეთ�?საგან; ს�?კეთე კ�? ჩვენთვ�?ს, ადამ�?ან�?სთვ�?ს, �?მაშ�?
მდგომარეობს, რომ ხალ�?ს�?თ ვ�?ქმოდეთ ყოველ�?ვე �?მას, რაც ღმერთს ნებავს
და სათნოეყოფა.
ადამ�?ანს არაფრ�?თ არ ძალუძს ჭეშმარ�?ტად კეთ�?ლ�?
შე�?ქნას, როგორადაც არ უნდა სურდეს ეს, თუკ�? მასშ�? ღმერთ�? არ
შესახლდება, რადგან არავ�?ნაა კეთ�?ლ�? და სახ�?ერ�?, თვ�?ნ�?ერ ღმერთ�?სა
მხოლო�?სა!
|
|
|